Календарно-тематичне планування для 7 класу

7 клас
Усього – 70 годин;
Текстуальне вивчення творів – 58 годин;
Розвиток мовлення – 4 години;
Позакласне читання – 4 години;
Резервний час – 4 години.

Зміст навчального матеріалу
К-сть год
Дата план
Дата факт.
Примітки
І семестр
Вступ (2 год)
1-2
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.
ТЛ Поглиблення понять про оригінал і переклад. Переспів. 
ЛК Роль художніх перекладів у розвитку культурного діалогу, дружніх взаємин між народами.
УС Основні відомості про розвиток української переклада-цької традиції. Майстри художнього перекладу.
ЕК Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу і художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність.
2



Билини і балади  (10 год.)
3
Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).
ТЛ Билина, гіпербола.
ЛК Історія і культура Київської Русі.
1



4
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Робота з текстом. Реальність (історія, побут і звичаї) і художня вигадка в билинах.
1



5
Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Елементи фольклору.
ЛК Зображення героїв билин у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).
1



6
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади.
ТЛ Балада.
1



7
Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
1



8
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.
1



9
ПЧ «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном».
ЛК Втілення героїв балад у мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).
1



10
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
1



11
Адам Міцкевич (1798 -1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.
УС А. Міцкевич і Україна. Українські образи й мотиви в баладі А. Міцкевича «Світязь».
1



12
Роберт Льюїс Стівенсон (1850 -1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син — король, свобода — рабство). Утвердження духовної сили піктів,
їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка  твору.
ЕК Порівняння особливостей фольклорних і літературних  балад,
1



13
РМ (письмово). Стислий відгук на прочитану літературну баладу (навчальна робота).
1



14
Контрольна робота (різнорівневі завдання). «Вступ», «Билини і балади».
1



Історичне минуле в літературі  (10 год. + 2 год. резерв)
15
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
ТЛ Поглиблення понять про роман (історичний роман). По-
чаткові поняття про художній час, художній простір.
УС Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.  
1



16
Утілення  в  образі  Айвенго  кодексу  лицаря,  художні  засоби створення образу.
1



17
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
1



18
Образи Ровени і Ребекки.
1



19
РМ (усно). (ЕК) Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). 
1


Робота в групах
20
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
1



21
Контрольна робота (твір) за романом В. Скотта «Айвенго».
1



22
Друга світова війна у європейській поезії.
К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про солдатів  з Вестерплятте» та ін., А. Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд».
ТЛ  Поглиблення понять про вірш.
1



23
Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики…» (та інші – 2-3 твори за вибором учнів і вчителя).
1



24
ПЧ І. Вайсґлас. «Круки».  Ю. Друніна.  «Зінка». Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.
ЛК Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна).
1



25
Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада»Особливості сюжету і композиції повісті.
1



26
Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
1



27
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. 
1



28
 Контрольна робота  (різнорівневі завдання). «Історичне минуле в літературі» .
1



Духовне випробування людини  (6 год.)
29
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.
ТЛ.  Поглиблення понять про оповідання.
УС. Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митця.
1



30
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення.
1



31
Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
1






Немає коментарів:

Дописати коментар