7 клас
Усього – 70 годин;
Текстуальне вивчення творів – 58 годин;
Розвиток мовлення – 4 години;
Позакласне читання – 4 години;
Резервний час – 4
години.
№
|
Зміст
навчального матеріалу
|
К-сть
год
|
Дата
план
|
Дата
факт.
|
Примітки
|
І
семестр
|
|||||
Вступ
(2 год)
|
|||||
1-2
|
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.
Переклад і переспів.
ТЛ Поглиблення понять про оригінал і переклад.
Переспів.
ЛК Роль художніх перекладів у розвитку культурного
діалогу, дружніх взаємин між народами.
УС Основні відомості про розвиток української
переклада-цької традиції. Майстри художнього перекладу.
ЕК Основні принципи аналізу та інтерпретації
оригіналу і художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і
відмінність.
|
2
|
|
|
|
Билини і
балади (10 год.)
|
|||||
3
|
Билина як жанр давньоруської літератури.
Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин
(Київський, Новгородський).
ТЛ
Билина, гіпербола.
ЛК Історія і
культура Київської Русі.
|
1
|
|
|
|
4
|
«Ілля Муромець і
Соловей-Розбійник». Робота з текстом.
Реальність (історія, побут і звичаї) і художня вигадка в билинах.
|
1
|
|
|
|
5
|
Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля
Муромець і Соловей-Розбійник». Елементи фольклору.
ЛК Зображення
героїв билин у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).
|
1
|
|
|
|
6
|
Балада як жанр фольклору і літератури.
Характерні ознаки балади.
ТЛ
Балада.
|
1
|
|
|
|
7
|
Фольклорні балади. «Король Лір і його
дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
|
1
|
|
|
|
8
|
«Як Робін Гуд
став розбійником». Ідеї свободи і
служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.
|
1
|
|
|
|
9
|
ПЧ «Поєдинок
Робіна Гуда з Гаєм Гізборном».
ЛК Втілення
героїв балад у мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та
ін.).
|
1
|
|
|
|
10
|
Літературні
балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер
(1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ
справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
|
1
|
|
|
|
11
|
Адам Міцкевич (1798 -1855). «Світязь». Утвердження любові до
батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи
фольклору у творі.
УС А.
Міцкевич і Україна. Українські образи й мотиви в баладі А. Міцкевича
«Світязь».
|
1
|
|
|
|
12
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850 -1894). «Балада про вересовий трунок». Основний
конфлікт балади (батько і син — король, свобода — рабство). Утвердження
духовної сили піктів,
їхнього героїзму в захисті національних
цінностей. Символіка твору.
ЕК Порівняння
особливостей фольклорних і літературних
балад,
|
1
|
|
|
|
13
|
РМ (письмово). Стислий відгук на прочитану
літературну баладу (навчальна робота).
|
1
|
|
|
|
14
|
Контрольна робота (різнорівневі завдання). «Вступ», «Билини і балади».
|
1
|
|
|
|
Історичне минуле в літературі (10 год. + 2 год. резерв)
|
|||||
15
|
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго». В. Скотт
– засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі
«Айвенго».
ТЛ
Поглиблення понять про
роман (історичний роман). По-
чаткові поняття про
художній час, художній простір.
УС
Висловлювання українських митців про
В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.
|
1
|
|
|
|
16
|
Утілення в
образі Айвенго кодексу
лицаря, художні засоби створення образу.
|
1
|
|
|
|
17
|
Зіткнення добра,
краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де
Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
|
1
|
|
|
|
18
|
Образи Ровени і
Ребекки.
|
1
|
|
|
|
19
|
РМ (усно). (ЕК) Порівняння образів
персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і
Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями
в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.).
|
1
|
|
|
Робота в групах
|
20
|
Історичний
колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
|
1
|
|
|
|
21
|
Контрольна робота (твір) за романом
В. Скотта «Айвенго».
|
1
|
|
|
|
22
|
Друга світова
війна у європейській поезії.
К. І. Галчинський. «Лист із полону», «Пісня про
солдатів з Вестерплятте» та
ін., А. Марґул-Шпербер. «Про
назву концтабору Бухенвальд».
ТЛ Поглиблення понять про вірш.
|
1
|
|
|
|
23
|
Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики…» (та інші – 2-3 твори за вибором учнів і вчителя).
|
1
|
|
|
|
24
|
ПЧ І. Вайсґлас. «Круки». Ю. Друніна. «Зінка».
Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.
ЛК
Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно,
у яких викривається війна).
|
1
|
|
|
|
25
|
Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.
|
1
|
|
|
|
26
|
Образи Івана
Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
|
1
|
|
|
|
27
|
Гуманістичний
зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
|
1
|
|
|
|
28
|
Контрольна
робота (різнорівневі
завдання). «Історичне минуле в літературі» .
|
1
|
|
|
|
Духовне випробування людини (6 год.)
|
|||||
29
|
Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й
дітьми. Символічність назви оповідання.
ТЛ. Поглиблення понять про оповідання.
УС. Дж.
Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митця.
|
1
|
|
|
|
30
|
Образи Бена і
Деві, художні засоби їхнього створення.
|
1
|
|
|
|
31
|
Віра у внутрішні
можливості людини, подолання нею
життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних
цінностей.
|
1
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар